Retro Running i els beneficis de córrer d’esquena

 

Coneguda com a Reverse Running o Retro Running aquesta curiosa modalitat dins el món de l’atletisme s’ha convertit en tot un fenomen social al Regne Unit, on compta amb infinitat d’adeptes, disposa de la seva pròpia pàgina web i fins i tot es realitzen competicions exclusives. Quins són els aspectes més destacats que podem aconseguir corrent d’esquena a meta?

Fantàstic entrenament cardiovascular. Exercita més grups musculars, especialment els quàdriceps.

Músculs inferiors de la cama més equilibrats. Córrer cap enrere, pot ser un bon mètode amb efectes neutralitzadors per a problemes de genolls.

Prevenció i reducció de lesions. Planteja un canvi de cinètica, i per tant redueix l’impacte agressiu dels talons contra el terra, reduint lesions.

Millora la visió perifèrica i l’equilibri. Córrer cap enrere implica no tenir dependència de la vista i ajuda a incrementar la visió perifèrica i l’equilibri.

Treball abdominal. Córrer cap enrere permet que la sensació de carrera sigui més agradable per als músculs abdominals, mentre que la zona lumbar treballa més relaxada.

Postura més alçada. S’afavoreix la re alineació de les vèrtebres i s’alleuja la pressió sobre els nervis, i això és degut al fet que l’esportista s’exercita amb una postura més alçada, les espatlles cap enrere i l’esquena recta.