Què és l’aquarunning i quins són els seus beneficis

 

L’aquarunning, com el seu nom indica, no és altra cosa que córrer dins de l’aigua. Inicialment va ser concebut com una activitat destinada a la rehabilitació, però avui en dia forma part essencial d’un nou sistema d’entrenament de molts corredors d’elit. D’acord al llibre “Running Science”, és excel·lent per a la nostra salut per les següents raons:

Replica la forma de córrer però sense impacte. L’aquarunning replica gairebé el 100% del desplaçament en carrera, amb l’excepció que l’aigua elimina l’impacte articular, per tant, es redueix la tensió en els músculs i els teixits connectius. A més, els patrons específics neuromusculars del running es conserven i es manté la força específica de la cursa.

Major desenvolupament muscular. Els exercicis aquàtics permeten treballar en simultani els músculs agonistes i antagonistes, per exemple, treballarem de forma equilibrada els bíceps-tríceps, quàdriceps-isquiotibials i abdominals-espinals. A la vegada, evitarem la sobrecàrrega i l’estrès muscular i reduirem el risc de lesió.

Promou la flexibilitat. Comparat amb córrer sobre terreny ferm, l’aigua aporta més flexibilitat i mobilitat dinàmica, dues àrees poc ateses entre els corredors.

Ofereix un exercici d’alta intensitat. Córrer 15 minuts a l’aigua és equivalent a córrer 1 hora asfalt. El aquarunning t’ofereix el gran benefici de desenvolupar més resistència aeròbica en menys temps.