Vols augmentar la velocitat? Et descobrim el mètode Burt

 

El mètode Burt promet ajudar-nos a assolir major velocitat en les nostres carreres, sempre dins d’una lògica, i dins d’un període de temps relatiu per a poder-nos adaptar a ell. Si no estàs molt en forma actualment, millor primer treballar la base aeròbica, si no tindríem risc real de lesió.

El conegut com a mètode Burt consisteix a practicar entrenaments a ritme alt, és a dir, que si vols córrer a 4 minuts el quilòmetre, només has d’entrenar a aquesta velocitat el temps més gran que puguis, després descansa un parell de dies i torna a fer el mateix. Aquest mètode es basa en les adaptacions específiques del ritme de carrera, ja que si correm més a poc a poc, el nostre sistema nerviós i muscular no tindrà una feina tan específica i exigent, i no arribarem al nostre objectiu.

Encara que estiguem en forma, corrent a una velocitat tan elevada només podrem fer una o com a molt dues sèries, el que quantitativament pot ser insuficient per a un entrenament. Estem parlant d’un entrenament continu intensiu, al màxim el màxim temps possible, sense tenir en compte pulsacions ni límits anaeròbics.

El mètode Burt pot funcionar en atletes entrenats que busquen arribar a un ritme òptim de carrera, però a costa de reduir volum d’entrenament. En corredors no tan experimentats, és millor treballar la base aeròbica i a poc a poc anar introduint entrenament amb sèries a major velocitat.