Els beneficis de córrer dins de l’aigua

 

L’entrenament juga un paper clau en l’estil de vida dels corredors, ja que serveix per condicionar el cos i donar-li la fortalesa necessària per suportar els recorreguts més exigents. Però, l’entrenament no ha de limitar-se només a córrer i fer exercicis de força.

Els exercicis per a corredors dins de l’aigua tenen la particularitat de combinar dos aspectes essencials per a la preparació d’un corredor: l’entrenament cardiovascular i la tonificació muscular. Ideals per a l’estiu!

Córrer sota l’aigua té la mateixa intensitat que fer-ho en asfalt. Però, es torna més exigent perquè la resistència a l’aigua obliga els músculs a exercir més força per moure. D’aquesta manera, s’estaran enfortint els músculs. Al mateix temps, aquest tipus d’activitat física fa que el ritme cardíac s’acceleri, així, es treballa en l’aspecte cardiovascular.

Els seus beneficis:

  • Combinació entre càrdio i tonificació
  • Baix impacte en les articulacions
  • Reducció de risc de patir malalties de cor
  • Millora de la tècnica de carrera
  • Recuperació de lesions

Exercicis recomanats:

  • Skipping
  • Simular córrer dins l’aigua
  • Abdominals dins l’aigua
  • Bíceps amb manuelles
  • Esquat
  • Bicicleta
  • Relaxació