Els beneficis de consumir quinoa, el superaliment que no ens pot faltar

 

La quinoa no és un cereal, encara que ho sembla, és saludable, saborós, nutritiu i fàcil de pair, i una perfecta alternativa pels que necessiteu evitar el gluten. Forma part de la família de la remolatxa, de la bleda i els espinacs, i es cultiva a la tardor i es cull a la primavera. De la quinoa acostumem a menjar els grans patits, que poden mesurar entre 1 i 3 mm de diàmetre. És originària de nord d’Amèrica de Sud i es pensa que es va domesticar fa uns set mil anys a les proximitats del riu Titicaca, en els Andes.

Rica en hidrats de carboni, fibra, aminoàcids essencials, i moltes vitamines i minerals, la quinoa és un superaliment imprescindible en la nostra dieta, una autèntica font de proteïna completa. Un aliment molt recomanable per a tots els corredors i per a les persones que pateixen diabetis, gràcies al seu índex glucèmic.

De la quinoa hi ha milers de varietats, de colors diferents. N’hi ha de rosa, taronja i violeta, però les que estan al nostre abast en botigues d’alimentació ressò són la rossa, la vermella i la negra.

La quinoa rossa és la més comuna i fàcil de trobar, té un color blanc trencat i, un cop cuita, es torna transparent i llueix una curiosa espiral de color blanc. La quinoa vermella és més petita i cruixent que la rossa. La negra o “salvatge” és encara més dura i cruixent que la vermella, necessita una cocció més llarga. La quinoa real sol tenir un contingut pobre en saponines respecte a altres varietats.