Els 10 manaments del corredor novell

 

A continuació us expliquem el que per nosaltres serien els 10 manaments del corredor novell de forma breu, clara, concisa i entenedora. Petits però valuosos consells que us serviran per evitar provocar-vos futurs problemes físics i decepcions, que posteriorment us facin abandonar la pràctica d’aquest meravellós esport.

1- L’elecció d’unes bones sabatilles esportives adients i específiques per a córrer és primordial. Us evitaran moltes lesions derivades d’una mala praxi, i augmentaran exponencialment el vostre rendiment. És molt important escollir el calçat que millor s’adeqüi a la vostra petjada. Més endavant us explicarem com esbrinar si sou supinadors, neutres o pronadors.

2- Els estiraments no s’han de realitzar ni abans d’entrenar ni durant el mateix entrenament, sinó en finalitzar-lo. Els estiraments acostumen a disminuir la capacitat de producció de força. Els estiraments estàtics abans d’entrenar no redueixen lesions. Caminar de pressa o córrer a ritme lent durant 10 o 20 minuts a manera d’escalfament és la millor opció per a iniciar la vostra activitat.

3- Descansar és molt important. Recordeu que els dies de repòs també formen part del vostre entrenament. És molt important fer-ho de forma adequada després d’un gran esforç. Mínim 24 hores, no ho oblideu.

4- Córrer s’ha de convertir en un hàbit més de la vostra vida, sigui diari o setmanal. Només així aconseguireu resultats immediats, i, per tant, la motivació suficient per no abandonar.

5- La paciència és important, i ser realistes també. No és necessari que us marqueu grans objectius per començar a córrer. Sobretot eviteu ritmes alts i distàncies llargues al principi. El vostre cos millorarà pas a pas, dipositeu la vostra confiança en ell.

6- Córrer a poc a poc durant la primera etapa no només augmentarà la vostra força i resistència, sinó que us ajudarà a perfeccionar l’estil.

7- Utilitzeu la música com a mètode potenciador de la vostra ment i cos. Distrets sempre rendireu molt millor. Eviteu música relaxant, i opteu per música rítmica.

8- Cal marcar-vos objectius diaris, setmanals i mensuals. És el camí a seguir si voleu que el running formi part del vostre dia a dia durant una llarga temporada.

9- Gradueu la dieta amb una nutrició adequada. A part d’ajudar-vos a rebaixar pes també us farà sentir molt més forts per afrontar els vostres entrenaments.

10- Registreu tota la vostra activitat mitjançant aplicacions de mòbil. Ho podeu fer amb el vostre telèfon intel·ligent o smartwatch, la majoria són gratuïtes. Controlar en tot moment les vostres pulsacions, quilòmetres recorreguts i recorregut us ajudarà molt. És important fer un seguiment de les nostres evolucions.