Consells per a la pràctica de running a ple hivern

 

A l’hivern sortir a córrer és tot un repte i no només físic, sinó també psicològic. Si aconseguim vèncer la mandra, cal prendre precaucions per a no tenir problemes que puguin derivar en conseqüències físiques més serioses que justifiquin el fet de quedar-se a casa i no practicar esport durant aquesta estació. A continuació us detallem uns quants consells que heu de tenir en compte:

Augmentar el consum d’arròs, pasta, llegums, carn i peix blau. No t’oblidis de beure molta aigua durant el dia abans de sortir a córrer encara que el teu cos no ho demani.

Respirar sempre pel nas i expirar per la boca, encara que el fred ho compliqui. Evitaràs mals de gola i flats.

Donar molta més importància a l’escalfament, ja que amb el fred els músculs estan més engarrotats i les lesions són habituals. Escalfa si pots dins d’un recinte a temperatura ambient i estira correctament.

Optar per no vestir-se amb materials sintètics com el niló i sí vestir-te per capes per a facilitar la ventilació. Utilitza guants de llana fina per a les mans, ja que són l’única part del cos que no entrar en calor quan correm. Un impermeable només és recomanable si és transpirable, fa molt fred o està plovent.

running-hivern

Si surts a córrer a la nit, fes-ho sobre l’asfalt. Si passes per alguna via transitada usa materials reflectants i evita al màxim les zones complicades.

Utilitzar cremes per a la cara i les orelles, per evitar que la teva pell es ressequi.

No et proposis distàncies que no estan actualment al teu abast. Evita al màxim parar quan estiguis cansat, i intenta fer tot el trajecte corrent. Així evitaràs la fatídica suor freda.