Consells per a córrer i realitzar exercicis sobre la sorra de la platja

 

Córrer per la platja és un plaer, sigui a l’estiu o a l’hivern, la bellesa del mar ens captiva en totes les estacions de l’any, però cal tenir una sèrie de factors en compte per assegurar-nos del fet que l’experiència sigui la més productiva possible i no acabi provocant-nos lesions.

La primera regla abans de planificar el teu viatge al litoral és que si sents molèsties, especialment a la planta del peu o bessons,  ajornis el teu entrenament poètic vora el mar per a una altra ocasió, practicar running sobre la sorra de la platja és realment complicat, i suposa un autèntic repte per al nostre cos, i més si s’intenta córrer seguint un alt ritme.

La sorra no sempre es troba en el mateix estat, com més compacta més fàcil córrer sobre ella i menys risc de lesions. Depenent de la baixamar i la plenamar el terreny reunirà millors o pitjor condicions, i sobretot molt de compte amb la inclinació de la sorra cap a l’aigua, ja que si és molt pronunciada, pot perjudicar-nos greument provocant torcedures de peu.

Córrer sobre la sorra amb calçat esportiu no és tan còmode com córrer practicant barefoot, pel que molts corredors opten per treure’s les sabates, enfortint així els peus, però cal calcular bé les distàncies i el temps del teu recorregut, els excessos no són mai bons, ni practicant esport! Sempre recorda que has de poder tornar a casa.

Crear els teus propis circuits, practicar skipping, salts a peu coix, canvis de direcció, carreres cap enrere, i fins i tot esprints puntuals poden complements ideals per al teu entrenament.

A l’estiu o durant l’hivern a ple sol cal posar-se crema, romandre hidratat, fer servir ulleres de sol si és imprescindible, gorra i, a ser possible si et treus la samarreta, fes-ho en períodes curts.

I després de tanta precaució ja pots gaudir de la platja, on aprendràs a fer-te fort físicament i mentalment, assolint un nou nivell com a runner.