7 consells per a combatre la calor quan sortim a córrer

 

La calor pot arribar a ser un dels nostres pitjors enemics, sobretot en distàncies llargues i en zones sense cap zona fresca. A continuació t’oferim els 6 millors consells per a combatre-la.

– Beure aigua: com a màxim 1 hora abans de sortir a córrer o el dia anterior si sortim a córrer ben d’hora l’endemà. La regla bàsica és que cal ingerir entre mig litre i un litre de líquid per hora d’exercici. Cal evitar grans quantitats d’aigua just abans de començar o durant el nostre recorregut, ja que el líquid al nostre estómac pot ser molt molest i pot acabar provocant que abandonem.

– Alimentació adequada: res de greixos pesats abans de sortir a córrer, ni tan sols durant la nit anterior. I a poder ser feu una visita al WC abans de sortir de casa, els mals de panxa són molt habituals amb la calor.

– Vigila els horaris: és recomanable sortir a córrer entre les 5 i 7 del matí o entre les 8 i 10 de la nit, per evitar al màxim les altes temperatures.

– Córrer per zones amb facilitat per remullar-nos: hidratar el nostre cos encara que només sigui de forma externa pot accelerar la nostra recuperació, i fer-nos guanyar força per córrer més quilòmetres.

– Roba adequada: evita la roba fosca, planteja’t la possibilitat de portar gorra, i oblida’t de prendre jaqueta encara que faci fresca quan surtis de casa.

– Busca les ombres dels arbres o corre a prop del mar: seguir aquest consell pot ajudar-te i molt. La brisa del mar pot refrescar-te lleugerament i les zones amb obra poden facilitar la teva recuperació.

– No forcis el teu cos en ple sol: cal evitar sobreesforços si no s’està preparat professionalment, el temps de recuperació amb calor sufocant sempre és molt més llarg.