Què és el Simply Run i com es practica

El Simply Run és una altra tendència sorgida de l'univers del running, i que curiosament cada dia està guanyant més adeptes, sobretot als EUA. Hauriem de fixar-nos en el passat any 2014 per a trobar l'origen d'aquest nou corrent per a corredors, la seva premissa: la majoria de beneficis del running es poden gaudir si concentrem les sessions d'entrenament en un breu espai de temps.

El Simply Run està dissenyat de manera que la pràctica de running es concentra en sessions diàries d'entre 5 i 10 minuts, que poden ser realitzades en qualsevol moment. Aquesta modalitat té els seus fonaments en un ampli estudi realitzat pel Cooper Institute de Dallas (EUA) l'any 2014, en el qual s'afirma que amb una cursa de 10 minuts al dia es pot reduir fins a un 30% el risc de mortalitat prematura i en un 45% el de patir malalties cardiovasculars. A més, la mateixa investigació defensa que els corredors que opten pel Simply Run aconsegueixen pràcticament els mateixos beneficis per a la salut que els que corren llargues distàncies i durant sessions llargues.

Els seus defensors asseguren que és una alternativa molt efectiva per als que disposen de poc o escàs temps lliure i també per als que s'inicien en el món del running, podent aquests passar progressivament a sessions més llargues. També destaquen que corrent entre 5 i 10 minuts al dia en la manera Simply Run es poden obtenir els mateixos beneficis psicològics i la majoria de físics que es desprenen de la pràctica convencional del running.

Això sí, els investigadors matisen que aquest exercici de no més de 10 minuts ha de ser d'intensitat mitjana o alta per ser efectiu. I pot acompanyar-se d'exercicis pliomètrics per ampliar els seus efectes.