To muscular i exercicis de força, el verdader secret per a perdre pes?

Menjar menys com a mètode per aprimar-se ràpid és l'error més comú entre els que volen perdre pes, i una opció d'alt risc si es complementa amb entrenaments d'alta intensitat. Al principi funciona perfectament però arriba un moment en què la pèrdua de pes s'estanca i comença el temut efecte rebot. El secret per a perdre pes a un ritme alt i saludable passa per assolir un bon to muscular i realitzar exercicis de força de forma regular. Amb aquest mètode inclús podrem perdre més pes que no pas corrent.

Abans d'iniciar aquest tipus d'entrenament cal que adaptem la nostra dieta a les següents característiques:
– No ha de ser radical, sino progressiva, pel que fa als nostres hàbits alimentaris. El nostre cos s'adaptarà millor poc a poc.
– La ingesta de calories s'ha de reduir progressivament.
– No eliminar carbohidrats, sinó alternar-los amb altres aliments com verdures o greixos bons per així activar les hormones responsables d'evitar l'alentiment del metabolisme.
– Realitzar 5 àpats al dia.
– Consumir aliments frescos.
– Controlar els nivells d'estrès realitzant tasques que ens relaxin.
– Mantenir-nos hidratats.
– Ingerir esmorzars rics en proteïnes.

Hem de tenir ben present que el nostre metabolisme comença a desaccelerar a partir dels 30 anys, arribant a un alentiment pronunciat als 40 anys a causa de l'envelliment i disminució de la massa muscular. Evidentment depenent de cada persona aquestes dades poden variar.

Un bon to muscular ens ajudarà a accelerar el nostre metabolisme i a perdre pes més ràpid. Ho podrem aconseguir amb exercicis de força amb peses, màquines, llasts, gomes i de tonificació, de tipus isomètrics, de resistència o per hipertrofiar. De fet, ha de ser així almenys dues vegades per setmana deixant com a mínim un dia de descans entre les dues sessions.

Si la dieta esmentada a dalt i els entrenaments de força els complementen amb dosis d'entrenament amb intervals de running d'alta insentitat, aconseguirem la combinació perfecta. Tot i així es recomana sempre realitzar entrenaments d'alta intensitat un cop estem en plena forma per a reduïr possibles lesions greus.