Què és el “trail running”?

Aquesta modalitat, en constant creixement entre els corredors, significa “córrer per camins”. La diferència entre córrer per asfalt o fer-ho per muntanya és molt lògica a simple vista, però la realitat va molt més enllà ja que tan l’entrenament com l'equipament per a gaudir d’aquest esport són ben diferents. A continuació fem un petit resum dels punts principals a tenir en compte. Pel que fa al terreny, és obvi pensar que la muntanya és molt més irregular, gairebé el terreny mai és pla i per tant la trepitjada tampoc ho serà. A l’asfalt mitjançant un estudi precís d’una petjada, es pot entrenar i desenvolupar una tècnica personal més efectiva, a la muntanya això no es pot fer, pel que cal coordinar millor els moviments i controlar les articulacions en funció de l’estat de la superfície. A nivell de crono cal tenir present el factor distància, és complicat recórrer 20 minuts en aquesta modalitat per un tema d’espai, fet pel qual cal tenir presents factors meteorològics, hidratació i en definitiva anar més preparats que en una sortida per asfalt, on serà molt més senzill trobar un lloc on refrescar-se.

010910_TNF_SF_Endurance10-8.jpg

L’equipament per al trail running és fonamental, bàsicament perquè les condicions són sempre molts més imprevisibles o en tot cas més difícils de superar, sobretot a nivell meteorològic. És per això que cal seleccionar curosament el material que comprem i assegurar-nos que s’adapta a les nostres necessitats, ja sigui més o menys lleuger, oposi més o menys resistència al vent, sigui impermeable, etc… El trail running requereix paciència, córrer per la muntanya té la seva tècnica, requereix el seu temps i la seva pròpia velocitat d’aprenentatge. En aquest aspecte es podria dir que l’asfalt resulta més “senzill” a l’hora d’adaptar-se i de millorar marques personals. Cal començar amb calma però sense dubtar que poc a poc el ritme i les sensacions permetran descobrir la verdadera força del trail running.

728x90