Com preparar amb èxit la teva primera cursa

La millor manera de posar a prova les teves condicions físiques i valorar si el teu entrenament ha estat bo és inscriure’t en una de les moltes curses que s’organitzen arreu del territori català. Tot i que a priori estem parlant d’una competició no professional on l’únic objectiu és gaudir d’aquest esport, només el fet d’estar inscrit a una cursa organitzada implica nerviosisme i una sèrie d’incògnites que poden portar al corredor a no gaudir de la cursa en aquesta primera experiència. A continuació us oferim alguns consells per a preparar el vostre primer repte amb les màximes garanties d’èxit.

Equipament
Utilitza roba còmoda, bàsicament la roba que hagis utilitzat en els teus darrers entrenaments i que t'ofereixi garanties de no patir cap tipus de molèstia. No és gens recomanable estrenar cap peça de roba el mateix dia de la cursa i per descomptat que les bambes cal que siguin les que has utilitzat habitualment en els últims dies de preparació. En cas que faci fred o plogui és interessant portar roba seca en una motxilla que podràs deixar a l’ inici de cursa al guarda-roba.

Esmorzar
És molt probable que els propis nervis previs a l’ inici de cursa et deixin sense gana, però cal que pensis que el teu cos necessita energia per afrontar-la amb garanties de no patir una davallada de forces. El més recomanable és menjar 2 hores abans de la prova aliments que siguin fàcils de digerir.

Hora d’arribada

Pren-t’ho en calma, val molt la pena arribar amb temps suficient, el fet d’arribar tard pot fer minvar el teu rendiment físic. D’altra banda, l’espera prèvia acostuma a ser molt llarga, pel que és recomanable escalfar, distreure la ment, escoltar música, etc. Tot per fer més agradable l’espera fins al tret de sortida.

Hidratació
És fonamental beure líquids amb independència de la meteorologia del dia o de la distància que t’hagis marcat com a objectiu. L’aigua és el millor aliat, cal beure mica a mica sense omplir l’estomac. En funció de la distància, les curses compten amb avituallaments, pel que és important que t’informis d’aquest fet per preparar l'hidratació del teu cos.          

Inici de cursa
L’objectiu és aconseguir un ritme que et permeti gaudir de la cursa, no et fixis en els corredors que tens al voltant, cadascú té un objectiu i una forma física diferent a la teva i no és bo seguir els passos de ningú. Tampoc és recomanable sortir fort ja que posteriorment es pot pagar l’esforç físic. No vulguis sortir en posicions capdavanteres, si el teu cos respon bé ja tindràs temps per avançar posicions i millorar el teu temps, cal tenir en compte que ens les proves amb xip, el teu temps comença a comptar en el moment que creues la línia de sortida i no pas en el moment que es dona el tret de sortida.