Practicar esport en dejú aprima més?

Segons resultats de diversos estudis científics recents investigant la resposta del cos en practicar esport en dejú el veredicte està ben clar. Conclouen que ajuda a cremar fins a un 21% més de greixos que no pas si es fa havent esmorzat. El nostre cos fa servir dos tipus de combustibles, els greixos (per a trajectes suaus/normals) i els hidrats de carboni (imprescindibles per a disposar de potència), a l'inici de l'exercici físic l'organisme comença a consumir principalment hidrats de carboni, mentre que cap als 20-30 minuts d'activitat lleugera es comencen a consumir els greixos, només es seguirien consumint els hidrats de carboni si el ritme és molt alt. L'explicació de perquè practicar esport en dejú aprima més que no pas fer-ho unes hores després d'haver menjat seria que el nostre cos en no disposar d'hidrats de carboni recents o tenir un nivell d'ells relativament baix, comença a cremar els greixos disponibles per a fer front a la demanda d'energia. Cal menjar i preparar-se la nit anterior? Cal menjar, però no és necessaria una gran quantitat d'aliments, i cadascú disposa d'unes condicions físiques diferents, inclús hi ha gent que no tolera l'ingesta d'aigua abans de sortir de casa i d'altres sense ella poden tenir problemes. Pel que fa a la dieta de la nit anterior cal evitar aliments pesats i hidratar-se adequadament.