L’alimentació dels esportistes vegans i vegetarians

Pràcticament tots els esportistes que cuiden la seva dieta inclouen en els seus àpats carn i peix, dos aliments amb moltes proteïnes que ajuden a desenvolupar i potenciar la nostra musculatura. El consum d’aquestes garanteix que els músculs tinguin els ingredients necessaris per a reconstruir tots els micro-trencaments després d'un gran esforç físic. Però què passa amb els esportistes vegetarians i vegans?

En el cas concret dels vegetarians consumint només la proteïna que subministren els ous i lactis és suficient per a cobrir les mancances de menjar carn i peix. El problema és el consum insuficient de ferro, per a evitar-ho és recomanable consumir productes vegetals rics en ferro com els llegums.

Per altra banda els vegans que no consumeixen cap tipus de producte d’origen animal, han de tenir com a prioritat el consum de productes amb una gran aportació de proteïnes d'origen vegetal com la soja, llenties, cigrons, mongetes, créixens, cereals integrals, carxofes, espàrrecs, coliflor, bròquil, blat de moro i tota mena de fruits secs. Aquesta dieta rica en vegetals també aporta un alt consum d'antioxidants, de fibra vegetal, minerals i vitamines de totes les famílies i escassa presència de greixos cosa que ens ajudarà a controlar molt millor el pes corporal i els nivells de colesterol.

En definitiva és totalment viable per a un esportista seguir una dieta vegetariana i fins i tot vegana, sempre i quan siguem conscients de les necessitats bàsiques del nostre organisme.