Entrenar només els caps de setmana és tan vàlid com fer-ho diàriament?

Realitzant activitat esportiva només els caps de setmana s'obtenen els mateixos beneficis que practicant esport diàriament? L'estudi publicat per JAMA Internal Medicine, format per un grup d'investigadors britànics, ha estat monitoritzant durant 18 anys dades de 63.591 homes i dones de mitjana edat, agrupant-los en funció de com programaven la seva activitat física setmanal.

La conclusió ha estat que els homes i dones que realitzen exercici tenien un 29% menys de probabilitats de morir prematurament que aquells que mai entrenaven; per la seva banda, en aquells que seguien les pautes recomanades de 150 minuts d'activitat moderada a la setmana dividits en cinc sessions de 30, les probabilitats eren del 30%, només un punt més. L'exercici dels weekend warriors (o "guerrers de cap de setmana", com se'ls coneix en el món anglosaxó), "pot ser suficient per reduir el risc de mortalitat per totes les causes, incloses les malalties cardiovasculars i el càncer, independentment de la seva adhesió a les pautes predominants d'activitat física ".

Els que només practiquen esport els caps de setmana estan realment d'enhorabona

Els beneficis d'entrenar només els caps de setmana ja s'havien certificat l'any 2006 per part de la Universitat de Saarland (Alemanya), quan va concloure que els que realitzen un entrenament vigorós els caps de setmana estaven tan en forma, després de tres mesos, com aquells que practicaven un exercici moderat cinc vegades per setmana.