El running millora l’activitat del nostre cor

Córrer millora la funció miocàrdica (sistòlica i diastòlica), disminueix l'excitabilitat del cor (per una millor modulació de la producció d'adrenalina), i a nivell vascular incrementa l'elasticitat de les nostres artèries amb la conseqüent disminució de la pressió arterial i la freqüència cardíaca. Però quins paràmetres hem de tenir en compte per a saber que estem fent les coses adequadament per a afavorir la salut del nostre cor?

Alimentar-nos ingerint suficients hidrats de carboni, proteïnes i greixos monoinsaturats com l'oli d'oliva extra verge.

– Hidratar-nos abans, durant i després de cada sortida.

Obligar-nos a descansar, quan realitzem un exercici intens necessitem entre 48 i 72 hores per a reprendre un exercici igual i que la nostra musculatura s'hagi recuperat.

– Escoltar al nostre organisme i analitzar si ens trobem bé, si el nostre somni és reparador. Si no dormim bé o sentim molèsties en alguna part del cos, serà senyal que estem fent l'exercici a una intensitat superior a la que podem assimilar.

– Realitzar-una revisió mèdica i tenir en compte els antecedents familiars, ja que la principal causa de mort sobtada en els esportistes joves està relacionada amb alguna alteració genètica, i en els grans amb malaltia coronària. També cal controlar els factors de risc com la pressió elevada, aparició de símptomes com marejos, palpitacions, dispnea, dolor precordial o pèrdua de coneixement, així com portar un adequat control de la pressió arterial i sotmetre a un electrocardiograma de repòs. En el cas de persones de més de 40-50 anys, aquelles que presenten factors de risc i els esportistes exposats a un major nivell d'exercici també cal realitzar una prova de esforç.

Però com podem saber si realment estem fent les coses malament?

– Quan el nostre somni comença a ser menys reparador, despertant-nos diverses vegades a la nit o quan ens aixequem tenir la sensació que no hem descansat.

– Canvis en l'humor: irritabilitat i nerviosisme.