Com controlar de forma adequada les nostres pulsacions

Una de les recomanacions més clares del experts, destinades a tots aquells que es volen iniciar o estan fent els primers passos en aquest esport, van dirigides a l'adquisició d'un pulsòmetre. Aquest senzill aparell, format per una cinta al pit i un rellotge digital (a qualsevol gran superfície esportiva es poden comprar per 40€), permet supervisar que les pulsacions del nostre cor no s’excedeixin més del recomanat. Córrer amb pulsòmetre ens permet controlar l’evolució i progrés del nostre estat físic, i anar adaptant progressivament la durabilitat i potència dels nostres entrenaments minimitzant i reduint els riscos. Per a tots aquells que esteu començant, els especialistes recomanen que no és adequat excedir-se en els primers entrenaments més del 75% del nostre màxim, que es pot calcular orientativament utilitzant una forma matemàtica molt senzilla i que tot runner hauria de tenir ben clara: 220 – l’edat = pulsacions per minut (PPM).

 Així doncs a mode exemple, un corredor que tingui 30 anys tindrà com a referència unes pulsacions màximes de 190 per minut, mentre que de la mateixa manera una corredora de 35 anys les tindrà a 185 PPM. Un cop superat aquest nivell inicial, i amb el cos i el cor acostumats a córrer amb regularitat, molts corredors opten per prescindir de material tecnològic i entrenar sense rellotge ni pulsòmetre, amb la finalitat de no patir el lligam d’aparells tècnics i gaudir del running en la seva forma més lliure. Òbviament, no estem parlant d’atletes d’elit ni corredors que cerquin millorar les seves MMP (millor marca personal) sinó runners que el que volen és gaudir d’aquest esport sense cap mena de preocupació externa.Quina és la millor manera de baixar pulsacions després d’una cursa? Un cop finalitzada al cursa i havent creuat la línia de meta, és molt recomanable seguir trotant uns 5 minuts o caminant de forma relaxada amb la finalitat de reduir pulsacions a mode gradual i evitar aturar “la maquinària” de cop. D’aquesta forma també evitarem els marejos comuns, ja que a l'aturar els músculs de cop, el cor no ha tingut temps de baixar pulsacions tant ràpid i segueix bombejant a un ritme molt alt, pel que aporta molta més sang a les cames que a altres parts del cos provocant un mareig immediat.