Conceptes bàsics per a fer el salt al trail running

Molts son els corredors que es senten atrets pel trail running, però cal tenir en compte que córrer per muntanya té diverses exigències que no podem passar per alt. A continuació us detallem de forma molt breu 5 punts a tenir en compte:

Aprendre a caminar adequadament
Caminar és imprescindible en les curses de muntanya, i és necessari entrenar-se per a fer-ho adequadament. Aprendre a adoptar la postura i l’equilibri adequat ens ajudarà a economitzar forces en terrenys complicats sense desgast muscular ni pèrdues de temps.

Interpretar correctament les baixades
Corrent per asfalt les baixades serveixen per a relaxar la musculatura, en canvi en el trail running cal vigilar les nostres petjades sobretot en terrenys complicats, i controlar la nostra velocitat en forts desnivells.

Ritme i velocitat canvien de concepte
La muntanya ens obliga a afrontar obstacles que l’asfalt no té, pel que es difícil agafar grans velocitats durant força estona amb un ritme constant, i els nostres temps en ambdós superfícies no seran mai comparables. Cal anar pas a pas, i sobretot saber-nos graduar.

Preparació física més exigent
En el trail running és imprescindible trobar l’equilibri entre massa muscular i flexibilitat, exigeix propulsió i control de l'impacte. Els quàdriceps i els bessons són essencials i realitzar treballs excèntrics beneficiarà la nostra estabilitat i suport. Fer el salt a la muntanya sense uns bons registres a peu pla pot ser molt arriscat.

L'equipament és doblement important
Cal un calçat adequat que ens protegeixi de pedres, un equipament tèxtil capaç de resistir l'aire i la pluja extrema, i complements que facilitin la visibilitat en qualsevol moment. Depenent de la hora i estació en la que sortim a córrer haurem de recórrer a diferents complements.