La II Bimbo Global Energy Race Barcelona reuneix 1.400 participants

Badalona va acollir aquest passat diumenge 25 de setembre la II Bimbo Global Energy Race, una cita esportiva global i única que, lluny de ser una carrera convencional, la seva organització sota la mà de la zona Vip Events la va convertir en una de les 37 ciutats del món a participar en un ambiciós repte proposat per la companyia fornera Bimbo. L'objectiu era arribar als 100.000 inscrits, una xifra tintánica en una sola carrera, sumant-se la complexitat en sincronitzar i organitzar 22 països en un mateix dia.

Entre els requisits dels països participants es trobaven, entre altres, conservar el mateix nom o celebrar-la el mateix dia, a més de complir amb el reglament. Així, la II Bimbo Global Energy Race passarà, si els altres països compleixen la seva participació estimada, a formar part del famós llibre Guiness dels rècords en poques hores. Per donar fe a aquest objectiu, una jutgessa delegada dels Guiness Wold Records es va presentar a la cita i va certificar que, sota el nom de Barcelona on hi ha una de les seves seus, Badalona va ser la segona de la llista de ciutats que va realitzar la prova, seguida de Pekin per franja horària, amb totes les seves garanties.

La jornada esportiva va despertar a les 9:00 del Port de la Marina de Badalona. I ho va fer, sorprenentment, amb un sol radiant i una temperatura de gairebé npleno estiu, lluny de les prediccions previstes per al dia. L'esperit solidari i singular de la cursa va aconseguir reunir a 1.400 runners que van poder gaudir, tant d'un recorregut de 10km, com d'un circuit més accessible de 3 km per a famílies senceres de totes les edats. Tots dos recorreguts van compartir sortida, amb una diferència de vint minuts, en un ambient festiu i familiar protagonitzat per les espectaculars vistes de la costa.
 

Aquesta iniciativa, que es va celebrar al llarg del dia d'ahir a 22 països i 37 ciutats de tot el món, forma part del compromís de la companyia Bimbo per promocionar un estil de vida saludable i una alimentació equilibrada
 

El traçat va fer la llum sens dubte el millor atractiu que posseeix la localitat, l'extens i agradable passeig marítim -que neix al port pesquer i esportiu de la Marina-, però també els carrers que s'endinsen a l'interior de la urbs. L'històric Pont del Petroli, l'icònic mico de la modernista Fàbrica d'Anís del Mono, o l'Església de Sant Josep, considerada bé cultural d'interès local, són alguns dels principals punts d'interès que van poder conèixer els runners, que van formar una marea taronja per la ciutat amb la samarreta oficial de la cursa dissenyada per Kappa.

Els guanyadors absoluts de la segona edició d'aquesta prova van ser, en categoria masculina, Óscar López amb un temps de 33:41, seguit per Felix Bataller amb un crono de 35:37 molt disputat amb el tercer classificat, Ruben Jimenez, que va creuar la meta amb 35:41. En categoria femenina, el podi el va eclipsar Esther Vidal que va entrar en 42:11, la segona classificada va ser Maria Thomas amb un temps de 43:51, i finalment, Linda Arnott amb 44:33. Uns guanyadors que van ser premiats d'una manera especial al que és habitual en les carreres: Un viatge amb totes les despeses pagades a la propera edició de 2017 a Beijing (Xina).

A l'arribada es va celebrar la Sandwich Party. Bimbo es va encarregar de preparar uns riquíssims sandvitxos per a tots els participants i per a tots els gustos, acompanyat d'una Coca Cola o Powerade a escollir, a més de portar-se una bossa d'obsequis amb productes Bimbo, una targeta Vip al centre comercial Diagonal Mar, entre d'altres. Tot això, amenitzat per la cantant, compositora i guitarrista londinenc, GiGi McFarlane, a ritme de soul i R & B.

 

ii-bimbo-foto-2

 

Un altre incentiu que acompanya aquest esdeveniment esportiu és el seu caràcter solidari, ja que per cada inscrit la companyia Bimbo donarà un paquet de pa de motlle al Banc d'Aliments. La multinacional també va donar a conèixer el seu compromís amb l'ONG ONCE i va convidar a tots els atletes amb discapacitat a participar. Així, el director general de Bimbo Iberia, José Manuel González Guzma, explica la relació i el compromís que la companyia té amb el running, així com amb la societat: "Estem, pràcticament, en l'alimentació de totes les llars del món. El nostre producte és part del dia a dia dels nostres consumidors i la nostra obligació és promoure l'esport. Amb aquesta cursa volem promoure els hàbits de vida saludable i que les persones realitzin més activitat física. Volem fer d'aquesta cursa la més gran del món, incorporant més ciutats cada any ".

En aquest sentit, s'espera que en la pròxima edició se sumin altres ciutats espanyoles, a més de Barcelona i Madrid, com les Illes Balears, les illes canàries i altres ciutats de la geografia, tant al nord com al sud del país.

—————
Alèxia Petriz
Premsa Zona Vip Events
Tel. 637 161 443
comunicacio@zonavipevents.com