Són bons els exercicis abdominals “tradicionals” per a les dones?

Quan parlem d'exercicis abdominals "tradicionals" ens referim a la postura amb el cap mirant cap amunt, cames flexionades i els peus recolzats sobre el sòl, elevant el cap i les espatlles per aproximar-los a les cames de forma repetida. Són realment bons o perjudicials aquests populars exercicis per a les dones i la seva constitució física? La resposta és un no rotund, si es practiquen de forma repetida, i és que aquest moviment implica una forta contracció dels músculs abdominals i flexió del tronc. Tots dos mecanismes provoquen un gran augment de la pressió dins de l'abdomen i aquesta pressió es dirigeix ​​cap al sòl pèlvic, si aquest es troba feble no suportarà aquesta pressió i es debilitarà encara més, augmentant els riscos d'incontinència urinària i / o prolapses.

A més durant aquests exercicis els músculs que més treballen són els superficials de l'abdomen (oblics externs i rectes abdominals), sobreentrenar aquests músculs pot provocar un desequilibri entre el pla abdominal superficial i el profund, provocant problemes d'estabilitat de la columna i de sòl pèlvic, és a dir mal d'esquena. Existeix alguna alternativa viable? Sí, els exercicis abdominals "no tradicionals" que treballen alhora els plànols superficials abdominals i els profunds.